Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Παραμύθια και τέχνη σε δράση της Παρθένας Τσοκτουρίδου το 2017…


Στις 20/1/2017 αφηγήθηκα δύο παραμύθια στην κοπή βασιλόπιτας του Συλλόγου Ποντίων Πτολ/δας – το ένα σε μετάφραση στην ποντιακή διάλεκτο δική μου και το άλλο παρμένο από την ποντιακή παράδοση.

Τον Μάρτιο του 2017 εκδόθηκε το λεύκωμα ζωγραφικής «Τέχνην ποιούμεν» από την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, η οποία ήρθε σε συνεργασία με  τους καλλιτεχνικούς φορείς: ΣΚΕΤΒΕ, σύλλογος ζωγράφων Βορείου Ελλάδος και σύλλογος “ΑΠΕΛΛΗΣ” Αθηνών. Στο λεύκωμα συμπεριλαμβάνεται και έργο τέχνης δικό μου μαζί με άλλα έργα 40 καλλιτεχνών με αφορμή την έκθεση ζωγραφικής που διοργανώθηκε και παρουσιάστηκε από την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ στο Πολιτιστικό-Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τούμπας με διάρκεια ενός μήνα (Μάρτιος ‘17).

Στις 3/4/2017 αφηγήθηκα το παραμύθι μου «Η φιλία των καβουριών» στα παιδιά του 15ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης και του Νηπιαγωγείο "Στρουμφάκια" Κοζάνης στην Κοβεντάρειο Βιβλιοθήκη.

Τον Απρίλιο του 2017 εξέδωσα την παραμυθο-ιστορία μου: «Η μάνα της προσφυγιάς».


Στις 14/5/2017 παρουσίασα την παραμυθο-ιστορία μου: «Η μάνα της προσφυγιάς» στο Γερακαριό του Κιλκίς σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος του Γερακαριού. Συνόδευσαν την παρουσίαση νέοι και νέες με απαγγελίες ποιημάτων και συνοδεία λύρας και τραγουδιού. Ακολούθησε δεξίωση με τοπικά εδέσματα και καφέ. Το βιογραφικό μου παρουσίασε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Κώστας Ξανθόπουλος. Στο τραγούδι ήταν ο Κώστας Παυλίδης. Στη λύρα ο Κων/νος Χάστας. Απαγγελία ποιημάτων: Παρασκευή Ελευθεριάδου, Μάρθα Ορφανίδου, Νίκος Ορφανίδης, Αδάμ Χριστοδουλίδης, Γιάννης Τσιγκουρλάς.

Στις 18/5/2017 μίλησα στην κεντρική πλατεία Κομνηνών Εορδαίας για τη Γενοκτονία των Ποντίων σε εκδήλωση μνήμης που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Ποντιακός Σύλλογος Κομνηνών με τέλεση τρισάγιου και δεξίωσης με τοπικά εδέσματα και καφέ.

Στις 20/5/2017 μίλησα στον προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού Αγίας Αναστασίας στην Άρνισσα Έδεσσας σε εκδήλωση μνήμης που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων και Μικρασιατών Άρνισσας «Οι Αργοναύτες» με τέλεση τρισάγιου και δεξίωσης με τοπικά εδέσματα και καφέ.

Στο περιοδικό «ΜΟΥΣΩΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ» της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος, τεύχος 40, συμπεριλήφθηκε η ιστορική μου πεζή και ποιητική αναφορά «"Η ελληνική επανάσταση δρα και στο Δήμο Βερμίου", κεφ. από το βιβλίο "Η προγονική ιστορία του Δήμου Βερμίου" .

Τον Ιούλιο ’17 απέσπασα το Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ από την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ στον ΣΤ’ Παγκόσμιο Ποιητικό της Διαγωνισμό και το ποίημά μου συμπεριλήφθηκε στην έκδοση της ποιητικής Ανθολογίας της.

Επίσης, τον Ιούλιο του ’17, παρέλαβα τον 29ο τόμο της Εγκυκλοπαίδειας της νεοελληνικής λογοτεχνίας ΧΑΡΗ ΠΑΤΣΗ, όπου συμπεριλήφθηκε το πεζογράφημά μου με τίτλο: «ΘΥΜΟΣΟΦΙΚΑ».

Τον Σεπτέμβριο ’17 εξέδωσα το εκπαιδευτικό ποντιακό παραμύθι «Ο παθός μαθός», έκδοση της ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.


Στις 15/10/2017 παρουσίασα το εκπαιδευτικό ποντιακό μου παραμύθι «Ο παθός μαθός» στον Ποντιακό Σύλλογο Άρδασσας Εορδαίας. Προλόγισε η Ελένη Παπουλίδου.

Στις 21/10/2017 παρουσίασα το εκπαιδευτικό ποντιακό μου παραμύθι «Ο παθός μαθός» στον Ποντιακό Σύλλογο Πτολεμαϊδας ως κεντρική ομιλήτρια. Προλόγισε η Αναστασία Παύλου και συντόνισε η Σοφία Τουμανίδου. Έπαιξε λύρα ο Δημήτριος Τσερμεκίδης και τραγούδησε ο Κώστας Ταρατσίδης.

Στις 29/10/2017 παρουσίασα το εκπαιδευτικό ποντιακό μου παραμύθι «Ο παθός μαθός» στον Πολιτιστικό Μορφωτικό Σύλλογο Δρεπάνου Κοζάνης. Προλόγισε η Ιωάννα Στεφανίδου. Έπαιξε λύρα ο Κωστής Γεωργιάδης. Τραγούδησε ποντιακή παράδοση ο Γιάννης Σαπανίδης.


Επίσης, τον Οκτώβρη του 2017 εκδόθηκε και κυκλοφόρησε το βιβλίο  "ΔΕΙΠΝΟ ΠΟΙΗΤΩΝ" από τις Εκδόσεις "Εντύποις" με ποιητικές συμπλεύσεις (15) δημιουργών, το τοποίο περιλαμβάνει και δικά μου πονήματα.

Στις 11/11/2017 παρουσίασα το εκπαιδευτικό ποντιακό μου παραμύθι «Ο παθός μαθός» στο Πνευματικό Κέντρο Άρνισσας Εδέσσης. Προλόγισε η Μελλιώ Παπαδοπούλου.

Στις 18 & 19 Νοεμβρίου 2017 συμμετείχα στον Τομέα Δημοσίων Σχέσεων στο Συνέδριο «Ο απανταχού Ελληνισμός και οι διαχρονικές του αξίες» της «Αμφικτυονίας Ελληνισμού» που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο ΠΟΡΤΟ ΠΑΛΛΑΣ στη Θεσ/νίκη, όπου και απέσπασα ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΙΜΗΣ για τη συμμετοχή μου.

Στις 03/12/2017 παρουσίασα το εκπαιδευτικό ποντιακό μου παραμύθι «Ο παθός μαθός» στην Αίθουσα Λέσχης Πολιτισμού στη Λεβαία (Λακκιά) Φλώρινας. Προλόγισε η Ελισάβετ Τσιναρίδου, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γυναικών.

Στις 10/12/2017 παρουσίασα το εκπαιδευτικό ποντιακό μου παραμύθι «Ο παθός μαθός» στον Ποντιακό Σύλλογο Πενταβρύσου Εορδαίας. Προλόγισε η Ευγενία Ευθυμιάδου, Πρόεδρος του Συλλόγου «Ο Διγενής».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου